q/a

23:23:00 - 2014-03-26 / 0 kommentarer

Först och främst vill jag säga att din blogg är ett ljus i min annars intetsägande vardag. Sedan undrar jag något så enkelt som vad du vill jobba med i framtiden, och vad det är med just det yrket som tilltalar dig?

 

 Tack så jättemycket, vad kul att du gillar min blogg, roligt att någon gör det, haha. I framtiden vill jag jobba inom media och reklambranschen. Jag vill typ jobba med grafisk design, fotografi och bildbehandling, något i den stilen. Jag kan se mig själv i framtiden jobba mig uppåt som art director eller projektledare. Kanske syssla med fotografi vid sidan av? Vet inte riktigt. Jag gillar att göra digitala saker tillexempel kombinera text och foto till någon affisch / reklamkampanj, layouta tidningsuppslag och så gillar jag ju att fotografera. Det som tilltalar mig det yrket är att det verkar så himla roligt och jag är ju också intresserad av det, jag vet inte något annat som jag skulle kunna tänka mig att jobba med.

 

För att du ska kunna känna det där inre lugnet man får när man gör något man bara älskar, som gör att både hjärtat och själen känns lite lättare - vad gör du då?

 

Oj, vilken svår fråga, men rolig och intressant! Jag brukar lyssna på någon bra låt jag tycker om och sjunga högt tillsammans med sångrösten. Annars brukar jag äta något gott, typ jordgubbar, kladdkaka, glass eller god mat, köpa något jag vill ha, typ ett klädesplagg. Eller bara gosa in mig med täcket i sängen. Sova väldigt länge också, jag älskar att sova och sova läääänge också, älskar när jag kan gå upp när jag vill och hur sent jag vill.

 

coldplay, mumford and sons, adele och james blunt är mina favoriter som jag både lyssnar och sjunger till ;)
 

vilken är din favoriträtt?

 

Har inga specifika rätter på det sättet, mina favoriter är asiatisk mat och pasta. Vi har en thairestaurang här där jag bor och det är en av mina favoriter, där brukar jag beställa deras friterad kyckling och nudelwok, eller sushi, sååå gott. Jag gillar också att göra en krämig carbonara och min hemgjorda tomatsås på enbart färska tomater och lite grädde, samt bacon och mozarella till det.

 

Hur skulle du beskriva din stil du har nu om du jämför med din "gamla"? när "bytte" du stil?

 

Stilen som jag har nu skulle jag säga att den är modern, stilren, enkel, basic och bekväm. Jag gillar kläder som är lite större i modellerna, särskilt när det kommer till toppar och tröjor, alla mina stickade tröjor är oversize och jag föredrar lösa linnen och t-shirts, allt ska vara löst. Jag har alltid haft en ganska basic och stilren stil, men med åren har den bara blivit snyggare och snyggare. Tror det har med åldern lite också, man finner sina plagg som man tycker mest om och passar bäst om, sedan håller man sig till dom och liknande plagg.

 

 Oj, när jag bytte stil? Nu på sista tiden har jag ju köpt lite annorlunda plagg som jag inte annars skulle köpa, typ som lösa och vida byxor och en lång blazer, men jag gillar att uppdatera min garderob och älskar känslan av nya kläder som jag vet jag ser bra ut i och passar i. Nu till våren kommer jag testa lite nya saker som jag inte haft förr, men jag skulle säga att jag bytta stil nu i gymnasiet när jag har fått träffa på nya människor som gett mig ny inspiration, inspiration som jag kan skapa något eget av.

 

Bästa senaste köp?

 

Min lilla svarta läderväska, mina blåa croppade jeans, min ribbade svarta långärmade tröja, mina lösa byxor och min svarta långa blazer/ kappa. Mycket grejer, men jag är så nöjd med alla mina senaste köp.

 

 

Är du nöjd med din kropp?

 

Ja, men det är jag, nöjd med min kropp. Jag brukar klaga mycket över den, men det är bara något jag gör, mycket av det man säger är klagomål, klagomål som jag inte tänkt över, utan som mest är spontana. Men innerst inne är jag nöjd med min kropp, jag kan leva med den och jag är glad över att inte vara överviktig eller underviktig. Visst finns det saker jag vill förändra, kanske lite smalare lår och mage, men överlag är jag nöjd. Det som jag är mest nöjd med är att jag har muskler, även om jag kan tycka mina lår är stora så är det för att de är starka och är stora pågrund av musklerna. Det som kanske är lite orättvist är att mina muskler kanske inte syns lika mycket som på en smalare tjej. Men jag känner ju själv att om jag spänner mina lår, vader eller armar så känner jag ju att det är hårt som sten där. Det man ska göra är att bara fokusera på sig själv, allt du gör med din kropp ska vara för dig själv. Ät vad du vill, gör vad du vill utan att tänka på hur någon annan kommer tänka, bry dig inte om andras åsikter. Den enda du ska göra nöjd är dig själv. Tips från coachen! Låt inte någon sänka dig själv.

 

Rider du mycket? Du har ju hästar men du skriver aldrig att du rider.

 

Nej jag rider inte, det är min mamma som har hand om hästarna mest, och min syster. På somrarna brukar vi ta ut hästarna till landet och då rider jag för att det är roligt bara. Jag är inte speciellt duktig på det, men jag kan grunderna och det är det enda jag behöver.

 

Hur känns det att ta studenten? :)

 

Det känns så sjukt overkligt, tiden har gått läskigt fort och jag kan inte förstå att gymnasiet snart är slut. Att jag är vuxen på riktigt snart och ska ut i arbetslivet PÅ RIKTIGT. Det känns väldigt läskigt, men samtidigt sjuuukt roligt och spännande, jag har hela livet framför mig och jag kan göra vad jag vill.

 

Vilka är dina favoritserier?

 

One Tree Hill och Grey’s Anatomy

 

 

 

vad jag har fattat så går du fotolinje på gymnasiet. vilket gymnasium? vad tycker du om det och hur är människorna som går där? är det mycket plugg?

 

Yes det gör jag, jag går på Kungstensgymnasiet som ligger inne i stan, nära Odenplan och Rådmansgatan tunnelbana, där går jag det estetiska programmet med inriktning fotografi. Jag tycker skolan är jättebra och det är en rolig linje, det som är bra är att linjen också är högskoleförberedande så jag kan söka till universitet. Det är kul att skolan är så inriktad på fotografi och att min lärare är mycket kunnig och samtidigt yrkesverksam. Vi har en härlig atmosfär i vår skola, på cirka 300 elever, många känner många och vår klass har bara fått bättre och bättre sammanhållning.

Det som är extra roligt tycker jag är att vi har en nära relation med våra lärare, vi kan skämta med dom, vi kan snacka om nästan vad som helst, vi kan liksom vara personliga med dem och skratta med dem, det tycker jag är hur bra som helst. Det är inte som det typiska gymnasiet då läraren är bara där för att lära ut något som man tycker är tråkigt, och att läraren bara är en lärare, som man enbart pratar med om ämnet och betyg. Ja såklart det är mycket plugg, det är nog mycket plugg i varje linje som är högskoleförberedande, dock går det i vågor ganska ofta, ibland är det inte mycket alls och ibland är det mycket.

 

vad gör du i ditt gymnasiearbete?
 
 
jag håller på att göra en hemsida med en portfolio

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: