utbildning på universitet

21:05:00 - 2014-01-26 / 1 kommentarer
Jag har äntligen hittat en utbildning på universitetet som jag vill gå. Det är grafisk design och webbutveckling-programmet på tekniska högskolan i jönköping som intresserar mig, tror den skulle passa mig superbra. Jag har kikat runt på liknande utbildningar, men ingen har riktigt talat till mig som den här gjorde. Denna utbildning låter jättebra för det jag vill arbeta med i framtiden. Jag ska också lägga till ett extra år på den här utbildningen så jag skaffar mig kunskaper för att kunna bli projektledare eller chef.
Det här med universitetet skrämmer mig, att ta studielån och bo ensam i en helt ny stad flera timmar från stockholm, men samtidigt så är jag hur taggad som helst på att påbörja ett nytt liv och lära känna nya människor. Jag grubblar mycket på det här med studielån för det är såååå mycket pengar som det handlar om, hate it. Och det kommer ta år att betala tillbaka, men jag antar att det är en del av livet, detta. Förresten så är jag såååå glad och tacksam att jag läser matematik 2 nu i gymnasiet som individuellt val, för denna utbildning kräver det, åh, så glad för det, haha.
Nu vill jag ha ett jobb, jobba i ett år och samtidigt spara en massa till åren på universitetet. framtiden here i come.
 
Anonym

eh studielån tar inte bara ett par år att betala av.. det tar fram tills du är 50. du ska ha betalat av ditt studielån då helst.

2014-01-27 / 16:52:56

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: