i bet my life

18:02:20 - 2014-12-12 / 0 kommentarer
 
Just nu handlar mina tankar om drömlägenheten och att få resa och se världen. Har haft en och annan uppenbarelse den här veckan och mycket pågår i huvudet. Blir galen av allt man vill ha, men inte kan få på en gång. Jag har inget tålamod alls så därför kan många av dessa tankar göra mig nedstämd eftersom att jag inte kan få som jag vill såhär snabbt så jag bara kan knäppa på fingrarna. Dock motiverar drömmarna mig sjukt mycket och jag antar det är en bra sak. Har också räknat ut att om jag sparar 5000 kr per månad så blir det 60 000 kr på ett år, vilket är sjukt mycket pengar. Du kan köpa jävligt mycket grejer för den summan om du handlar lite smart och använder hjärnan. Vill bara få min lön, nu. Typ.
 
Det enda jag gör just nu är att jobba och sova, och så har livet sett ut sedan jag började på nya jobbet. Jag är ledig en dag i veckan och när jag inte jobbar ligger jag och trycker i sängen för jag pallar inget annat eftersom jag är så trött och sliten. Just nu vill jag bara äta lite god och fräsch mat eftersom det var typ en månad sedan jag gjorde det. Det enda jag äter är frukostar vilket är gröt eller någon macka, och pasta på jobbet vilket blir tröttsamt eftersom jag är där varje dag i princip. Så hälsan är inte heller på topp just nu, skulle jag säga, men anledningen till att jag jobbar så mycket är att jag vill få ihop många timmar och tjäna mycket pengar. Eftersom jag är ung så får jag knappt en hundring i timmen så därför blir det mycket timmar för mig, de som är äldre tjänar ju mer och därför behöver de inte jobba lika mycket, vilket också känns lite kasst. Som sagt, pengarna motiverar och drömmarna likaså. Så mot målet!
 

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: