iskaffe

11:26:18 - 2014-08-06 / 2 kommentarer
 
Iskaffe eller islatte som vi säger här i sverige drack jag mycket av när jag var i Grekland, det var typ deras grej och fanns överallt att köpa. Jag älskar kallt kaffe och också kaffeglass, men varmt kaffe smakar blä. Istället för att köpa islatte här hemma i sverige för nästan 40 kr så gör jag det själv istället. Har införskaffat vaniljextrakt tillochmed för att få det lite sötare och så smakar det godare också. Fyller ett vanligt glas med några isbitar, en skvätt vaniljextrakt, håller upp mjölk och ovanpå häller jag i 1-2 msk starkt kaffe.
 
Jag är redan uppe, pigg och alert. Har redan hunnit med massor med saker, eller ja massor och massor. Har tagit tummen ur röven iallafall, finally! Gjorde sällskap med Emma till hennes bilskola och så skrev jag in mig där också, så nu har jag massa körlektioner uppbokade kommande veckorna så detta ska äntligen bli av, taggad på körkortet, alltså. Nu ska jag glo på orange is the new black och göra ännu ett glas med iskaffe.
Lina Kristiansson

Mumma, perfekt en varm sommardag!

2014-08-06 / 12:25:50
url: http://kickakalas.blogg.se/
Hemma Hos Felicia

älskar islatte! Perfekt nu när det är så varmt! :D

2014-08-06 / 12:56:04
url: http://feliciahblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: