trött i barca

19:49:24 - 2013-11-30 / 0 kommentarer
 
Hejhejhejhej , hoppas ni har en bra helg.
Gårkvällen blev mycket lyckad. Jag, Nicolina och Jessy åt på en tapasrestaurang som heter La Flauta, den var mycket bra och trevligt. Det var jättebra service och personalen var jättetrevlig, maten kom fort och det blev mycket prisvärt för oss och våra studentplånböcker. Vi beställde tre rätter var och det var blandannat patatas bravas, stora räkor, stekt svamp och sparris, två baguetter varav ena med tre sorters ostar och ena med chorizo och ost och mini hamburgare, plus en kanna sangria som vi delade på. Vi åt ända till klockan blev halv ett och ändå var det fullt på restaurangen. Jättelyckat!
 
Idag har vi gått runt i två shoppinggallerior, lite fel dag att besöka för att alla spanjorer är ju självklart lediga så det var huuuuuuuur mycket folk som helst. Vi besökte MareMagnum som var sådär, vi kommer inte besöka den igen. Dock låg den fint till, vid en hamn med massor av fina båtar. Andra som vi besökte var Diagonal Mar, den var bättre och där åt vi en supergod lunch: hemgjord hamburgare och pommes till ett rimligt pris eftersom hamburgaren var såååå stora och man fick mycket pommes. Efter lunchen gick vi runt i affärer och jag köpte en foundation från BareMinerals som kostade här 260 kr och i Sverige 420 kr, så man måste passa på! Köpte även kläder till min syster, så nu får det vara nog till henne. Sista veckan ska jag bara köpa saker till mig själv hehe.
 
Första bilden är på den goda lunchen idag och resterande är från gårdagen då vi gick upp för berget till Parc Guell och den fina utsikten.
 

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: