andra dagen i barcelona

23:37:20 - 2013-11-25 / 0 kommentarer
 
Foto: Jag
 
Hej alla! Hoppas ni har det jättebra i kalla Sverige höhö. Idag lyste solen faktiskt och det var riktigt skönt att se den, kan inte minnas senaste gången jag såg solen faktiskt, ganska sorgligt. I solen är det hur skönt som helst och man fryser absolut inte. Idag har vi varit på skolan i några timmar, vi har träffat de som jobbar på IS Barcelona (Internationella skolorna Barcelona) och våra lärare. Alla verkar jättebra och är väldigt trevliga så lektionerna ser jag fram emot. Idag åt vi vår första lunch ute på rasten, vi gick till SkiBar som ligger bredvid skolan och där var det jättegott. Jag beställa in en tortilla (omelett med potatis) och en varm macka med bacon och ost, självklart drack jag en cola. Det känns mer okej att dricka läsk utomlands till lunch, varför vet jag inte, men det smakar bättre bara.
 
Idag träffade vi också fotografen Santiago som ska hålla i våra fotoprojekt under de kommande veckorna. Observa: detta är inte min praktikplats. Imorgon ska jag till min praktikplats och få info medmera. Som sagt, vi träffade Santiago i hans coola studio och tog knasiga bilder på alla. Där var vi i ungefär två timmar, sen var det bara att skynda hem medan vi gick vilse i tunnelbanan (mycket komplicerat) för att äta middag. Nu är det sömn som gäller. Tro det eller ej, men jag sov bra här förra natten, så jag hoppas jag sover minst lika bra nu. Natti!
 
 

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: