memento vivere

22:58:00 - 2013-01-26 / 0 kommentarer

Bloggtips? www.fannylyckman.com, och www.varaviola.blogg.se

Gör något fototips!  Var det en fråga? Haha. Jag har funderat på det, men alla är så duktiga nu för tiden så jag tror inte ni behöver några fototips. Plus att jag tycker det är så tråkigt att gå igenom grunder, såsom vissa ljus, reflexskärm, bländare osv… De flesta kan ju det, sen om man ska bortse från det har jag typ inga fototips. Go wild när ni fotar, tänk utanför boxen ;)

Favorit bloggar?   Kenzas, Blondinbella, mina vänners, Fanny Lyckman.

Favorit minne?  Vissa fotbollsmatcher där man krigade som fan och gjorde så jävla bra ifrån sig. Lyckan asså, den är oslagbar. Mitt senaste favoritminne är när jag köpte min drömkamera, min canon 5d mark II,  underbart.

5 saker vi inte vet om dig?
1.     Om ni läser min blogg och sen inser hur jag är i verkligheten kommer ni bli förvånade.
2.     Ena dagen kan jag tänka ’’fan, nu måste jag bli smal och snygg, vill verkligen bli det till sommaren’’ ,  andra dagen kan jag tänka ’’äsch vad fan, jag är snygg som jag är och jag är ändå nöjd med hur jag ser ut, om min framtida pojkvän inte tycker det kan han dra åt helvete, man är fin som man är, alla killar borde bara inse det och börja haffa meeeeeeeej’’  haha L O L
3.     Jag kan äta till gränsen tills jag bokstavligt spyr.
4.     Jag har aldrig haft någon slags relation med mina far- och morföräldrar.
5.     Jag är en gud på att göra varmchoklad, steka bacon, pasta carbonara och kladdkaka.

Har du en tumblr eller ett konto på weheartit?  Jag har både och, dock updaterar jag inte ofta på weheart it, men där heter jag emmaflyer och min tumblr adress är betweendreamsandlife.tumblr.com

Kan du inte visa lite outfits på dig?  När jag får chansen, kan jag, och det är sällan. Det blir nog mer till våren skulle jag tänka mig då jag kommer vara så himla snygg, stilmässigt ;)

Något pinsamt som hänt dig?  Inget, i’m a saint……………………. *pinsam tystnad*

Om du fick 3 minuter på dig att plocka på dig vad du kunde i en klädaffär, vilken skulle det vara?  Urban outfitters, heeeellllooooooo ??????????   eller NK, där finns ju snygga märkesjackor…… svårt……

Vilken parfym är din favorit?  Clean Warm Cotton, gudomlig, men jag använder sällan parfym nuförtiden. När jag känner mig extra ofräsch blir det Love Spell från Victoria Secret body splash.

Vad tänker du göra efter gymnasiet? Läsa vidare? Isåfall, vad har du tänkt dig?  Antingen börjar jag läsa direkt efter gymnasiet, eller så väntar jag ett halvår eller ett år för att jobba och kanske se vart min tur vänder. När jag pluggar på universitet är ju drömmen att gå på en fotoskola i New York eller plugga där överhuvudtaget, annars tänker jag mig media inriktat, Art Director, produktutvecklare, designutvecklare, grafisk designer och sen entreprenörskap, ledarskap, företagsekonomi för att kunna starta mitt eget företag.

Om du var tvungen att ändra en grej på dig själv (utseendet), vad skulle det vara?  Min näsa, har en knöl där som gör så att jag ser ut som en häxa i profil, men den har jag ändå tänkt operera bort när jag blir rik. Om inte näsa är det magen till en smalare och vältränad.

Om du fick vara vem du ville för en dag, vem skulle det vara? Och vad skulle du gjort?  Jag skulle vara mig själv om 10 år, då skulle jag köpt en lägenhet på Östermalm, gosat med min Shipa, gosat med alla mina apple produkter, lagat en god pasta, haft manikyrerade naglar, klätt mig assnyggt och köpa en bil. höhöhöhöhö

Bästa utlandsresan?  Åh sluta med dessa bästa, det, bästa det.  Kan inte välja mellan Sri Lanka, Indien och New York. Sri Lanka för att det var så himla najs, stor hotellanläggning på självaste stranden, pool, en meter till stranden, frukost buffé varje dag, middagsbuffé varje dag, Indien för att det var så himla god mat, så sjukt stört overkligt billigt, restaurangbesök varje dag, stranden varje dag, New York för att vi shoppade så himla mycket, god mat, och för att det är New York.

Choklad eller godis?  Inget av det, men om jag måste ta något så väljer jag choklad, för det måste man ju ha i varmchoklad och kladdkaka, höhö.

Hur ser din drömkropp ut?  Kurvig och vältränad mage. Typ Kim Kardashian, Beyonce, Marilyn Monroe.

Bästa bok/film?  Asså åh, hatar såna här frågor haha. Så himla svårt, för när man väl får frågan har man plötsligt glömt bort alla filmer man har sett. Jag föredrar serier framför filmer, isåfall One tree Hill och Gossip Girl. Annars tröttnar man aldrig på Sex and the City filmerna och filmen Something Borrowed, gillar filmer som har mycket matlagning i sig också, höhö, typ Eat pray love, Kärlek på menyn och It’s Complicated. Några bra böcker jag läst är Var är Alaska, Fifty Shades serien, Hush hush serien, Sommaren jag var vacker och behöver jag ens nämna Hungerspelen och Twilight?

Föredrar du lockigt eller rakt hår?  Jag föredrar lockigt, men då ska det vara stora, fina, vågor, á la hollywood svall. Dock är det svårt att styla i mitt hår då jag har en speciell hårtyp (mycket tjocka hårstrån), vissa passar bäst med rakt, vissa med lockigt, men om det vore mig skulle jag välja lockigt varje dag, hollywoodsvallet J


Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: