hot chocolate

11:15:57 - 2013-01-06 / 2 kommentarer
foto: jag
 
Godmorgon på er! Är ni vakna än? Jag skulle egentligen legat och sovit nu om jag ville men jag gick upp tidigare för att åka och lägga upp mina nya jeans, men det har blivit framflyttat så nu har jag lite ledig tid iallafall. Sitter vid mitt nya skrivbord och avnjuter en stor kopp med hemgjord varmchoklad och canneloni från gårdagen. Så jäkla gott att jag dör.
 
Tänkte dela med mig av mitt recept på den varma chokladen jag har gjort en miljon gånger det senaste halvåret. Om du vill ha en riktigt stor kopp på ca 5 dl så blandar du först 1 dl vispgrädde, 1 msk socker, 2 msk kakao i en kastrull. Använd en visp, det är enklast. När det är blandat till en smet så häller du i 4 dl mjölk och blandar, värm chokladen på valfri temperatur och vispa några gånger under värmning. Ta av kastrullen från plattan när du känner för det. Hoppas det ska smaka.
Dilan Dilir

åååhhh...ser såå gott ut! Måste prova receptet någon dag :D ♥

2013-01-06 / 17:42:21
url: http://dilandilir.blogspot.com
haidijakobsson.

*SV:* hihi jaa herregud ja gälskar min dator :D

2013-01-08 / 07:41:00
url: http://haidisblog.se

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: