yokocho

23:12:00 - 2017-12-16 / 0 kommentarer
 
 
 
 
 
 
 
 
en liten tillbakablick till japan och sommaren. detta är i området yokocho i shinjuku (tokyo), små matställen som serverar yakitori (spett) och öl tillsammans med locals. ett måste om ni vill ha den ultimata upplevelsen. älskar att bara sitta vid bardisken som omger köket och bara iaktta andra och det som händer runtomkring. den bästa lyxen med att resa är att ha kunna ha problemet med att välja vilken restaurang man ska äta på, alla kvällar. det är en frihet i sig, och frihet är lyx. 
 
..och snart är det dags för mig att ge mig av igen. bara ungefär 1.5 månad kvar tills jag åker iväg till asien igen, den här gången reser jag till vietnam och cambodja. jag är borta i 1 månad, och med det kommer jag resa ensam. för första gången. jag kommer göra ett av mina livs äventyr. det tog ett tag innan jag beslutade mig till att göra det här ensam, men jag tänkte att vietnam är min nästa dröm och om ingen annan delar samma dröm, så får jag förverkliga den själv istället. jag ångrar inte att jag bokade, och jag kommer inte ångra mig heller. jag är bara lite nervös över sånt som ska ske och kan ske, men sådant kan dessutom hända överrallt.. finns ingen anledning att vara rädd. 

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: