greasy spoon

19:27:39 - 2015-03-18 / 0 kommentarer
 
 
 
 

Igår innan jag skulle börja jobba klockan 17 blev jag rastlös så jag drog på mig en snyggare outfit som bestod av just nu skönaste jeansen med hål i, en ljus oversize skjorta, svarta långa kappan och mina finaste sneakers. Ville känna mig lite extra fin eftersom håret var nytvättat, vädret var på topp och ville återigen inte klä mig i hoodie som jag brukar. Dock är det väldigt bekvämt och jag tycker om den stilen väldigt mycket: hoodie och en lång kappa.

 

Hur som helst. Jag tog tillfället i akt och gick till omtalade Greasy Spoon på Söder, Tjärhovsgatan 19 för att testa vad de har att erbjuda. Åt en eggs benedict för första gången som var helt gudomlig, drack en kaffe och en färskpressade grapefruktjuice vilket också var som en vitamindröm. Lokalen var mycket mindre än vad jag hade förväntat mig, men i nio fall av tio är det alltid så känns det som. Väldigt mysigt ställe som jag rekommenderar varmt. Maten känns hemlagad med kärlek och det är sköna människor som driver stället. Dock gick detta på strax över 200 kr, vilket tog på plånboken lite, men det var det värt. Perfekt att unna sig själv med. Tipstipstips!


Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: