dolce far niente

15:49:18 - 2014-10-01 / 0 kommentarer
 
dolce far niente - the sweetness of doing nothing.
ungefär det ska jag göra nu framöver, fördriva tiden och bara ta det lugnt. Ska laga en god middag, nudelsoppa eller nudelwok, har inte bestämt mig än, men det lutar mer åt nudelsoppa. Jag har velat prova det så länge nu. Denna vecka har rullat på som vanligt, vädret har varit najs, förutom kylan på förmiddagarna. Jag har haft körlektioner och jobbat lite i lägenheten, just nu fokuserar vi på att sälja saker. Igår var vi och skänkte bort en del som inte var värdefullt för oss hos Stadsmissionen, så en god gärning har jag gjort denna vecka.
 
Idag på förmiddagen hade jag en superlång körlektion med min lärare, vi körde fyra lektioner, vilket är 160 minuter, vilket är två timmar och fyrtio minuter. Han utmanade mig lite och jag fick testa på en annan typ av trafikmiljö, nämligen stockholms innerstad, woopwoop. Haha, det var lite spännande och nytt, men roligt. Innan hade jag bunkrat upp med fika och förfriskningar för att kunna hålla humöret uppe medans man kör så länge, så vi satt där i bilen och drack smoothies, åt vindruvor och åt kanelbulle som jag köpte på konditoriet innan jag steg på tåget. Raster tog vi också, och tydligen ena rasten bestod av ett ''hemligt'' uppdrag på Munchenbryggeriet som jag inte hade någon blekaste aning om, haha. Men det var gött, jag fick äta upp min bulle och dricka vanligt jävla kaffe med mjölk, stora steg här! Kunde dricka det utan problem, utan socker och det gick ner, kändes gött att sitta där och vänta, haha. Nej, nu ska jag fixa och trixa här hemma (tvätta, städa, laga mat, chilla)
 

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: