mitt 2012 ,

19:48:00 - 2013-01-01 / 1 kommentarer
Tänkte sammanfatta det här året lite kort. Orkar inte göra en månad efter en månad för det blir så himla mycket. Tänkte bara lyfta fram det viktigaste och roligaste.
 
Det här året har varit ett av de bästa åren i mitt liv, eller kanske det bästa hittills. Det har hänt mycket saker, jag har haft många blandade känslor och många höjdpunkter att se fram emot. Första halvåret från januari till påsken har jag inget minne av. Antog att skolan flöt på och allt det där,  fotandet las åt sidan eftersom jag inte hade något större intresse av att behöva fota en massa.
 
Fotbollsåret har varit det bästa någonsin. Mitt lag, vi har tagit oss från botten, från att ha förlorat de flesta matcherna och spelat orättvisa resultat har vi tagit oss till toppen. Det här året har vi vunnit nästan alla våra matcher och vi vann vår serie överlägset. Är så himla stolt. 2013 blir ett nytt, lyckat fotbollsår, hoppas jag. Vi har gått upp till damlaget och jag tror det kan bli hur bra som helst. Måste satsa nu!!
 
 
mitten på juli - I sommras åkte jag och mina emmor tillsammans med 96 laget ner till Göteborg för att spela världens största fotbollscup för ungdomar, Gothia cup. Det var en upplevelse i sig att få möta ett engelskt lag och ett arrogant franskt lag med hur grymma elitspelare som helst. Gothia var kul iallafall, gick på Liseberg varje dag, vann en stor marabou för första gången, första gången på Liseberg också. Gick på starbucks och slurpade i mig en frappe, åt efterlängtad sushi efter alla dagar med skolmat. Fotade med engångskamera, älskar känslan i bilderna.
 

 
Jag började sommarjobba nästan direkt efter skolavslutningen också, i tre veckor och tjänade ihop ca 7500 kr. För det förverkligade jag en av mina drömmar. Så fort jag hade kommit hem från Gothia och mina pengar var insatta på kontot åkte jag och köpte mig en macbook pro. Nu äntligen är den min, och det är en av mina bästa saker jag investerat i. Skulle inte kunna leva utan min dator, känslan med en macbook alltså, känslan...
 
 
Det här året har jag tillbringat mycket tid på landet. På helgerna har jag åkt ut för att få lugn och ro och för att plugga en massa för skolan har varit tuff i perioder. På sommaren tillbringade jag tiden på landet med att ligga i solstolen bredvid poolen, samt ätit en massa gott. Försökt vara nyttig osv. Jag har fotat mycket mat bilder och försökt fått till några glada bilder med landetkänsla. Vet inte hur det gick riktigt.. Vi har skapat en landettradition också, pannkaksfrukost på morgonen.
 
 
Efter Gothia Cup tillbringade jag några dagar på landet för att sen åka hem, packa om och åka upp till Östersund med mina bästa och gå på festivalen Storsjöyran där vi blandannat såg Laleh och Melissa Horn uppträda. Vi bodde i min kompis farmors lägenhet och hade allmänt mys. Här började jag upptäcka en ny stil på mina fotografier och det gillade jag skarpt så intresset för fotot började öka igen.
 
 
 
Vi får inte glömma att bara några dagar innan julafton åkte jag och köpte min drömkamera. Kameran jag trodde jag skulle få köpa om många många år när jag är vuxen och rik som ett troll. Men nej, den är nu min. Jag köpte den begagnad men ägaren hade den som reservkamera och använde den aldrig, så den känns som ny. Priset var helt overkligt bra, 9500 kr för kamerahuset och ett batterigrepp, allt var nästan oanvänt. Canon EOS 5d Mark II <3
 
 
Det där var typ de roligaste höjdpunkterna för det här året. Sen får vi inte glömma skolavslutningen i sommras, julavslutningen, och andra mysiga dagar, pizza på en sommaräng osv. Iår har jag uppfyllt två av mina stora drömmar, köpa macbook pro och min drömkamera. Båda delarna har jag lyckats göra det senaste halvåret. Det har varit ett bra investeringsår,  och nästa kommer nog vara bra också, känns det som. Iår har nog också varit mitt bästklädda år, särkilt i våras och i somras. Vintern ska vi inte ens tala om, ser ut som en bajskorv då, höhö. Jag har glidit runt i vita converse, jeans, toppar, skinnjacka, väska från urban outfitters, fina långa klänningar och massa annat. Här kommer lite blandade bilder från vardagen och några photoshoots från 2012 som är värda att minnas.
 
1. självporträtt för min födelsedag 2 juli, 3 & 4. fina porträtt en sommardag utanför fotografiska i stockholm, 5 & 6. en av mina bästa bilder från den senaste photoshooten jag hade i skolans studio, 7,9 & 10. massor med goda matbilder, 11 & 12. hippiefotograferingen till ett omslag för en LP-skiva (fotouppgift) dessa är en av mina bästa porträtt, 13 & 14. en höstdag ute på landet med svampplockning och mysiga stickade tröjor, 15. gamla stan efter julavslutningen, 17. mysig stickad tröja från monki, 18. jag och mina närmsta efter sommaravslutningen, 22. skaffade ett par ray ban och har glidit runt i de största delen av våren och hela sommaren
 
Början på november - Nu höll jag tillomed på och glömma det viktigaste känns det som. Årets resa!  Jag åkte ju till Dublin i höstas. Jag, mamma och systern tog en resa till Dublin för att äta lite gott, shoppa lite, vara med om äventyr på andra sidan landet (västkusten) då vi hyrde bil och va med om lite roliga saker. Här är några godingar från Dublin.
 
 
Och så lite bilder från olika fotouppgifter i skolan...
 
modeuppgift
 
klockreklam för märket ''Omartier'',  reklamen ska passa både män och kvinnor, detta är den senaste uppgiften
 
 
två bilder från mitt dokumentärreportage av hötorgshallen i Stockholm, med gammaldagsredigering
 
___________________________________________________________________________________________________________________________
 
Det var mitt 2012. Hoppas det var någon som orkade ta sig igenom hela inlägget förutom mina vänner och min pappa, ( lol ) .  Det har varit ett bra år, också ett dåligt år. Om jag ska sammanfatta det här året med några ord och fraser blir det såhär.  Massor med fotande, sommar, Storsjöyran, landet, gothia cup, jordgubbar, shopping, converse, Dublin, fotbollsvinster, segrare, massor med god mat, att försöka vara nyttig, ätit sallad, druckit tonvis med varmchoklad, amerikanska pannkakor, kladdkaka, drömmar, konsumtion, macbook, drömkameran, mitt rum.
Dilan Dilir

låter som ett super bra år!

Jag undrar en grej bara..när man fotar med engångskameror så är det väl filmer man måste framkalla? och senare skanna in ifall man ,som du, vill lägga in dem i bloggen? Eller? :)

Svar: japp precis! :)
Emma Flygare

2013-01-01 / 20:28:15
url: http://dilandilir.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: