ur mina hörlurar just nu

21:57:52 - 2012-11-26 / 1 kommentarer
 
Jag lever! Fick lite lust att blogga nu när jag satt vid min dator och inte gjorde någonting. Har inte ens orkat öppnat böckerna ikväll och börjat plugga, men nu är det ändå för sent. Så tänkte dela med mig av vad jag lyssnar på just nu.
 
Coldplay. Mitt absoluta favoritband, det vet alla mina närmsta vänner, eller hur?  ;)  Jag älskar de och gillar alla deras låtar. Min favorit är Fix you, without a doubt! Och sen gillar jag In my place och Us against the world. Jag var ju på deras konsert i sommras och det var den bästa jag någonsin varit på. Så jäkla mäktigt och underbart var det att se sitt favoritband som förändrade en till det bättre.
 
Of monsters and men är ett nytt band som jag har börjat lyssna på och jag gillar de. Har inte riktigt lyssnat på den här typen av musik, men den är ju skitbra. En annan stil och känsla, tycker jag den medför. För bara någon dag sedan insåg jag att de spelas mycket på radio med låten Little Talks, men den är dock inte min favoritlåt utan jag älskar Dirty Paws och King and Lionheart. Tycker ni borde kolla upp deras album My head is an animal, tror ni kommer gilla det.
 
The fray var det ett tag sedan jag började lyssna på, men det är det senaste så det får också stå med här. Gillar the fray sedan tidigare med låtarna How to save a life och Cable car, men har upptäckt några gamla låtar nu som är underbara. Men deras nya album Scars and Stories är värda att lyssna på om du gillar lite rockigt med djupa texter, lite sådära, ni vet. Min absoluta favorit från the fray är The Fighter, och jag älskar live versionen. Föredrar live, istället för studio. Det är mycket bättre och får en annan känsla och feeling. Gillar också You found me som är en gammal låt och Heartbeat och Munich som är från deras nya album ni ser ovan.
 
Marina and the diamonds, okej.... jag valde den för jag visste inte vilken annan bild jag skulle ta, eftersom jag behövde fyra, viktigt det där. Men jag har lyssnat på några av hennes låtar, gillar några, inte alla. How to be a heartbreaker är lite rolig så den lyssnar jag på för att lyssna på något kul och kaxigt, kanske få lite inspiration också? Vem vet,  primadonna gillar jag och Lies. Det var allt :)
Anonym

Haloj! Jag utmanar dig att svara på 11frågor och föra strömmen vidare! Frågorna finns i mitt senaste inlägg. Ha det bra.

2012-11-28 / 23:18:49
url: http://emele.blogg.se

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: