SVAREN

22:25:35 - 2012-06-17 / 2 kommentarer

Är du adopterad eller är du född i Sverige?
Jag är adopterad från Kina.

Vad fick dig att börja spela fotboll?
Jadu, typ alla mina kompisar spelade fotboll och de tyckte jag skulle börja. Så varför inte? Det verkade kul och jag gick inte på någon sport då.


Favorit klädaffär?

Vet inte riktigt om jag har någon favorit. Skulle typ vilja shoppa alla mina kläder från topshop men jag är tyvärr inte gjord av pengar. Mina favoriter är h&m, gina (tyvärr, för de har lyckats väldigt bra iår med sina vår och sommarplagg) och monki kanske. Om jag fick välja mina affärer jag skulle shoppat från skulle det vara topshop, zara, NK, hollister m.m. Det skulle va om jag var gjord av pengar, just ja…

 

Har du ett drömresemål? Isåfall, vart?

Min dröm är att få åka jorden runt. Har varit på nästan alla ställen som liksom intresserar mig, men sedan så vill man ju en massa saker. Jag vill åka till London, Paris, New York (igen), Kalifornien, Indien (igen), Japan, Spanien, Italien, ja, till en massa ställen. Ni får skilja på dröm och vilja i den här frågan. Man vill en massa saker, som inte är någon big grej liksom, en dröm, det vill man göra mer än det andra och det är en STOOOOOR sak.

 

Vilken position har du i fotbollen?

Jag är mittback.

 

Har du nå tips på bra filmer?

Letters to Juliet är bra, tycker jag. Jag har typ bara romantiska komedier och kärleksfilmer i min filmhylla i rummet. De förutsägbara, typ The Notebook, En dag, Sex and the City, Twilight filmerna. Kan rekommendera Crazy Stupid Love och Something Borrowed. De är toppen!



Sommarfavoriter i garderoben?

Mina klänningar! Spetsklänning från Monki, den mintgröna, mina höga shorts från H&M Fashion Against Aids Kollektionen och ett par blåa/turkosa från topshop som jag har nitat. Matchar med enkla fina t-shirts instoppade lite på framsidan. Sommar <3

 

Hur finner du motivation till träning?

Jag tränar ju fotboll så jag har regelbundna träningar varje vecka så det är liksom obligatoriskt för mig att träna varje vecka. Motivationen är väl att det är sjukt kul med fotboll, jag får träffa mina lagkamrater och ha kul också. Lära mig nya saker  och liksom bara spela fotboll. Så hitta nåt du är bra på och tycker är kul, där har du motivationen.

Vart köper du mest kläder?

Jag köper mina kläder från många olika ställen men det mesta kommer från h&M, gina och monki typ.

 

Vad använder du för kamera?

En Canon EOS 450D.

I vilket program redigerar du dina bilder?

Photoshop CS5 som jag har på min skoldator, tacka gud för det! Annars blir det Photoshop Elements som jag har privat.

Hur gammal är du?

16, fyller 17 snart. Så jag är 95a

 

Var får du inspiration?

Inspiration för vadå? Den frågan är ju ganska bred och allmän. Inspiration för livet hittar jag för det mesta i quotes och låttexter samt bilder. Inspiration för att vara mig själv och köra mitt eget race får jag när jag ser andra härma varandra och vara falska, då tänker jag ’’ tänker inte bli så där ’’ ,  inspiration till kläder får jag lite överrallt, när jag går på stan, ser bilder, m.m. Bred fråga som sagt.

 

Favorit affär?

Åh, så himla svår fråga. Känns som jag redan svarat på den faktiskt.

Husdjur?

Japp, en hund, Loke. Han är en stor blandras av för det mesta schäfer, collie, rottis, husky m.m. En blandning av allt.

Pojkvän?

Haha nope.

Drömmar?

Jag drömmer mycket om min framtid. Om hur mitt liv ser ut när jag tagit studenten. Drömmer om studenten nu i skolavslutningstiderna, samt om hur jag flyttar hemifrån till min mormors lägenhet på Kungsholmen, totalrenoverar den och gör om matsalen till en stor garderob,  åååhhhh, drömmer om min karriär som SJUKT framgångsrik entreprenör med många olika företag, en av de inkluderar min restaurang som jag gärna vill ska bli sann i framtiden och mina andra företag där jag jobbar med design, reklam, fotografi, media och allt det där. Framtiden är ljus, och den är min dröm.

 

En topp fem lista på de bästa sakerna i världen?

Men herre min gud vilka svåra frågor som kommer nedan då! I världen? Enligt mig? Saker? Hmmm…. Mobilen är högt upp på listan,  mina kläder och andra materiella saker som mina solglasögon (haha lol) ,  pengar är väl en sak? Det är jäääävligt bra, pengar alltså. Fotbollen såklart, mat som gör mig glad och tjock, (haha omg) och jordgubbisar! Haha, udda svar på en udda fråga.

 

Om du inte var Emma flygare, vem skulle du då vara?

Om jag helt fick bestämma hur jag skulle vara och se ut?  Jag skulle ha samma personlighet, vara unik och bara köra mitt race. Men jag skulle SE ut annorlunda haha. Lite mindre i storleken, länge hår men fortfarande mörkt, större ögon, samma läppar, annan näsa, smalare kinder, perfekta tänder, smalare lår, fy vilken pudding jag skulle vart om jag fick liksom göra en docka av mig själv. Hahaha, skulle gärna vilja göra det.

 

Snyggaste människan på jorden?

Mig själv såklart!

 

Om du fick välja mellan en miljard kronor eller fred på jorden vad skulle du välja?

Fred på jorden kommer typ aldrig hända och det kommer aldrig att hända att alla människor i världen börjar gilla varandra. Alla har fiender, så fred kommer tyvärr aldrig uppstå. Vad tror du jag väljer? Moooooooneeeey.

 

Vilken klass slutade du? Som jag förstod det gick du ut ettan på gymnasiet, men har man nationella i ettan?

Jag gick ut ettan ja nu innan sommaren. Ja, vi hade nationella i matte, engelska och svenska.

 

Vad blir ditt nästa inköp till din kamerautrustning?

Jag tror det blir ett nytt kamerahus faktiskt, vilket vet jag inte. Funderar på en 7D eller 600D, we’ll see, det är en pengafråga men det kommer inte ske snart i alla fall. Eller jag vet inte, jag har beslutsångest just nu vad jag ska göra med mina pengar jag kommer tjäna in från sommarjobbet. Antingen spara, köpa en mac, eller kamera. Stay tuned!

 


Vad skulle du säga att du hade för klädstil?

Ojoj,  jag har ganska varierad klädstil skulle jag tro. Tar på mig det som tycker är snyggt men har ingen speciell nischad stil. Stilrena och enkla kläder i alla fall!

 


Favorit maträtt? Hemlagad mat eller köpt mat?

Älskar hemlagad sushi och köpt sushi,  köpt asiatisk mat och älskar pasta med bacon när jag lagar den själv hemma!

 

Till dom som då ska börja gymnasiet till hösten och är lite nervösa:

Svarar gärna på frågor angående gymnasiet, ös på!


Håller du någon kontakt med dina vänner från högstadiet?

De flesta som jag umgicks med på högstadiet spelar i samma fotbollslag som mig så vi träffas i alla fall några gånger i veckan. Men kontakt och kontakt, den är väl inte på topp med mina ’’gamla’’ vänner.

 


Har du några vänner från högstadiet kvar?

Ja det har jag! Umgås ju fortfarande med mina närmaste vänner.


Blev folk typ falska och så? Jag menar hade ni/ dom fest kvällar där inte alla blev bjudna bara för att man inte valde samma skola eller gör lika "coola" saker som dom?

Asså folk förändrades, vissa mer och vissa mindre. Och ja det där låter bekant som du skriver. Vill inte gå djupare mer in på det. Men folk förändras säger jag bara !

 


Förändrades dina kompisar mycket?

Asså mycket och mycket. Det beror på från person till person. Vissa förändrades mer, vissa mindre.


Förändrades du mycket?

Känns som att jag inte kan svara på den där fullt ut. Men jag skulle säga att jag förändrades, inte mycket men jag förändrades. Kläderna har blivit annorlunda, mitt sätt att se på saker och ting. Personligheten har varit lite desamma, tror jag. Det var inte bara gymnasiet som förändrade mig, det finns flera skäl till varför,, några som läst min blogg länge kommer kanske ihåg att jag hade en pojkvän? Så jag skulle säga att efter det ändrades jag.

 


Vad bör man tänka på i gymnasiet? Några tips?

Först och främst. Tänk på om du har valt rätt gymnasium när du börjar första dagen. Kan du se dig själv gå ut och in från den här skolan, kan du se dig själv i korridoren, i matsalen med dina nya vänner? Fundera om du har valt rätt linje, den är viktig. För guds skull, börja INTE i en skola bara för att alla dina vänner från barndomen som du gått med i tio år i skolan börjar där. Gå din egen väg. VAD VILL DU? Jag gjorde i alla fall så, jag ville komma bort från stället och in mot stan. Jag ville inte gå i någon betygssatsande skola som Blackeberg där ALLA andra skulle gå, nej, och de har inte ens några roliga linjer! (enligt mig) Gå din egen väg, välj den linjen som intresserar dig. Välj den inte bara för att du borde, för att dina vänner går den eller för att dina päron säger att du ska gå den. Det som intresserar går man längst med och tycker är kul.

Va bara dig själv och visa att du är öppen för att skaffa nya vänner, visa att du är tillgänglig att prata med. Och förresten, lata dig inte igenom ettan. Satsa i ettan! Det är värt det. Jag känner att jag latade mig alldeles för mycket, och hade verkligen inte orken att plugga som en tok, men gör det, det är värt. Vissa kurser kanske du bara har i ettan så där gäller det verkligen att köra på. Ni kommer ju ihåg hur mycket men satsade i nian? Satsa här också.

 

Så det var allt för den här gången! Hoppas ni är nöjda.

Isabella (tinkerbella.blogg.se)

Svar: Kul att du gillade dom, tack! :)

2012-06-18 / 21:04:24
url: http://tinkerbella.blogg.se/
fotograbben.blogg.se

jag har tipsat om dig på min blogg Emma! :)

2012-06-20 / 18:22:15
url: http://fotograbben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn:
Kom ihåg mig?
e-post: (publiceras ej)

bloggadress:


Kommentar: